• Zomerkampen

Het KV Wageningen kamp is een van de grootste, zo niet de grootste activiteit voor de jeugd. Vanaf 7 jaar mogen de kinderen al mee met een te gekke kampweek. Met veel verschillende spellen, weinig slaap en veel lol kijken de meeste kinderen al lang uit naar het kamp.

Ieder jaar gaat de oudste jeugd een week op kamp. Vanaf de zomer van 2022 gaat de jongste week een lang weekend op kamp in plaats van een hele week. Meestal naar een scouting gebouw ergens in Nederland. Waar we voorgaande jaren altijd in de laatste week van de zomervakantie gingen, gaan we sinds 2013 in de eerste week van de zomervakantie al weg.  De F t/m D jeugd met het jongste kamp, de C t/m A jeugd met het oudste kamp.

Begeleiding
    De hoofdleiding heeft de algemene leiding en bereidt samen met de overige begeleiders het kamp voor. Die overige begeleiders zijn vaak jonge senioren leden of A junioren van de vereniging. Daarnaast gaat er een aparte kookstaf mee die voor het eten zorgt.

Vervoer
    Omdat we altijd ergens anders heen gaan rekenen we op ouders die de kinderen naar de locatie brengen en weer ophalen. Tijdens het kamp gaan we lopen, of nemen de fiets als we die mee hebben.

Spellen
    Onze kamp locatie zoeken we altijd ergens waar een bos in de buurt is zodat we daar spellen kunnen doen zoals levend stratego, een smokkelspel of het dierengeluiden spel. Rond het  kampgebouw verzinnen we ook altijd spellen zoals een sportdag. Daarnaast komen er ieder jaar dezelfde succesvolle spellen terug, zo moet er gedanst worden tijdens de disco’s, doen we een spel  in het winkelcentrum, gaan we ’s nachts het bos in tijdens de spooknacht en natuurlijk de bonte avond!

Opgeven
    Rond de start van het veldseizoen in het voorjaar starten we de inschrijving. Dit wordt duidelijk aangekondigd via de website en weekbrief. Nadat het kind is opgegeven ontvangen de ouders een medicatie formulier waarop belangrijke informatie doorgegeven kan worden, zoals telefoonnummers, medicijn gebruik en verzekeringsnummers.

Kampboekje
    Alle kampdeelnemers krijgen van te voren een kampboekje. Hierin staat meer informatie over het kamp, wie er aan begeleiding meegaat, wat je kunt verwachten, waar en wanneer we vertrekken en terugkomen en wat je wel en niet mee mag nemen.  Het programma van de kampweek blijf geheim, je merkt vanzelf wel wat we gaan doen.

Meer informatie over afzonderlijke kampen:

Jongste kamp: https://www.kvwageningen.nl/jongste-kamp/

Oudste kamp: https://www.kvwageningen.nl/oudste-kamp/