• Selectie on tour

25 aug 2022
  • Selectie KVW on tour.

Inmiddels is de voorbereiding op het nieuwe seizoen weer in volle gang. De selectie van KV Wageningen heeft een behoorlijke metamorfose doorgemaakt. Er zijn veel spelers die vanuit de A1 of vanuit senioren 3 hun plekje gaan proberen te veroveren in de selectie. Daarnaast hebben we met Rinske en Iris twee herintreders.
    Afgelopen weekend (20 en 21 augustus) was de selectie van KV Wageningen in Antwerpen om te werken aan de korfbalskills en het groepsgevoel. Beiden doelen zijn behaald die zaterdag en zondag. Korfbalvereniging HMKC had de zaakjes weer prima op orde (onze dank daarvoor!) en het weer zat enorm mee.
    Om 11 uur mocht de selectie van Wageningen 2 het opnemen tegen de Voorwaarts 2. Voorwaarts bleek een stugge tegenstander en zo vroeg In het seizoen nog een maatje te groot voor deze jonge groep. Einduitslag 17-10 in het voordeel van de Belgen. Trainer Andre zag echter genoeg positieve punten om mee verder te kunnen. Om half 2 mocht de selectie Wageningen 1 het opnemen tegen Sikopi 1. Met veel energie en inzet werden de Belgen met 25-16 verslagen. De tijd tussen de wedstrijden werd nuttig gebruikt met gesprekjes en spelletjes. De tweede wedstrijd van Wageningen 2 was tegen Sikopi. Met fris aanvalsspel werden deze Belgen soepel aan de kant gezet met een mooie 22-9 als eindresultaat.
    Ook Wageningen 1 mocht nog een potje en wel tegen de Belgische topclub AKC. Een fantastisch eerste kwartier met een 10-2 tussenstand zorgde ervoor dat dit een soepele overwinning werd voor de Wageningers. Na het eindsignaal van de arbiters stond er een keurige 24-16 uitslag op het bord.
    Voordat het feestgedruis kon losbarsten, had de Belgische gastheer een barbecue geregeld en had Klae een hilarisch kennismakingsspel bedacht en voorbereid.  `s Avonds werd er onder het genot van een muziekje en een drankje hard gewerkt aan het groepsgevoel.
    Na een comfortabele overnachting in de Belgische legertent en het goed geregelde ontbijt, keerden de Wageningse troepen huiswaarts. Een weekend waar deze groep absoluut mee verder kan.
    Wil je de voorbereiding en spannende selectiestrijd van dichtbij meemaken? Kom de selectie dan op de volgende momenten bekijken en aanmoedigen.

Zaterdag 27-8:  14.00 uur:  Wageningen 2- Floriant 2

15.30uur: Wageningen 1- Floriant 1